Potansiyel Müşterilerinizi Tanıyın, Herkes Gibi Görünmek İstemiyor Olabilirler

Tüketiciler gelir düzeyi, yaşam tarzı, değerleri, kültürü, ailedeki birey sayısı gibi birçok faktör kapsamında sınıflandırılabilirler. Popüler ürün tercihine göre ise ikiye ayrılıyorlar: En çok satan ürünleri tercih edenler ve farklı olmak isteyenler. Satış taktiklerini kullanmadan önce tüketicinin ne aradığını öğrenmeniz gerekiyor. Nasıl ki basketbol ayakkabısı satın almak isteyen birine futbol ayakkabılarını anlatmamanız gerekiyorsa, herkes ile aynı görünmek istemeyen tüketicilere de "en çok satan ürün" diye bağırmamalısınız. 

Fiziksel ortamda satış yapıyorsanız, bir ürünü ön plana çıkarmadan önce potansiyel müşterinin hangi tür tüketici olduğunu anlayacak diyaloglar kurmalısınız. 

Eğer dijital ortamda satış yapıyorsanız, öncelikle (varsa) kullanıcının geçmiş alışveriş davranışını analiz etmeniz gerekiyor. Çok satan ürünleri tercih ediyor ve bu tür ürün mesajlarınıza olumlu tepkiler veriyorsa iletişiminizde popülerliği kullanabilirsiniz. Bu demek olmuyor ki herkeste olan ürünlerden kaçan tüketicilere ürün satamayacaksınız. Tabii ki de satabilirsiniz, onlara kendilerini özel hissetmelerini sağlayarak. 

Herkese aynı ürünü/hizmeti sunup sadece ona özel gibi hissettiren markalar başarılı oluyor.

Bu duruma en başarılı örnek NIKEiD. Ayakkabılarınızı istediğiniz gibi tasarlayabiliyorsunuz, tabii Nike'ın operasyonel imkanlarının el verdiği kadar. Logonun rengine kadar ürünü farklılaştırma imkanı sunan NIKEiD, temelde bildiğimiz Nike spor ayakkabı kalıplarını kullanıyor. Üstelik böylelikle daha fazla fiyata satmak için de bir sebebi oluyor.


Potansiyel müşterilerinizi tanıyın, herkes gibi görünmek istemiyor olabilirler. Bir takım nedenlerden dolayı kişiselleştirme yapamıyor olabilirsiniz. Ancak ürün ve hizmetlerinizi farklılaştıramıyorsanız bile iletişim mesajınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram